Fra oppstart av Det Skjer i Moss, laget vi i tillegg til nettsiden og Facebook-siden også web baserte magasiner. Vi kaller dem web magasiner. Dette gjorde vi av to årsaker. Penger og erfaring. Ettersom firmaet bak, drevet av ekteparet King/Stoa, ikke hadde kapital å rutte med, var vi nødt til å tenke ute av boksen for å komme igang med vår forretningsidè. Dvs. Det Skjer i Moss, er et direkte resultat av Det Skjer i Kragerø, rent bortsett fra at vi satset på størst på formidling av arrangmenter og aktiviteter i vårt nærområde, hvor Det Skjer i Kragerø, var ren magasinproduksjon.
Vi var noe involvert i produksjonen i Kragerø, og da vi flyttet til Moss(min hjemby), ønsket vi fortsatt å holde på med noe av det samme. Men det var ikke før vi ble tipset om at det var et stort behov for å opplyse om hva som skjer i Moss. Det florerte stort sett bare klager på at det var helt dødt i byen. Det skjer jo ingenting her… Ettersom det i hovedsak var nettsideproduksjon vi jobbet med, snublet vi over en nettside for Isle of Wight, som formidlet alt av arrangmenter på øya. Det var reltivt enkelt for oss å finne ut hvilken template de benyttet, og skaffe oss denne, som vi så gjorde om til Det Skjer i Moss.
Men vi var fortsatt bitt av basillen å gjøre motereportasjer og produkt fotografering, i tillegg har jeg alltid elsket å skrive. Dermed bestemte vi oss for å satse. Nettsiden først, deretter en Facebook-side og så 5 webmagasiner, før vi våget å ta sjansen på papirmagasiner.
Her finner du web magasinene i PDF format…